3D modelleerimine ja printimine

Loodud: 12.09.2016 Uuendatud: 03.01.2024

Haridustase
{{ item.name }}
Ainevaldkond
{{ item.name }}
Teema
{{ domain.name }}
Tüüp
{{ item.name }}
Programmeerimiskeeled
{{ item.name }}
Programm on kasutatav
{{ item.name }}

3D-modelleerimine on kolmemõõtmelise arvutigraafika üks osa, kus luuakse virtuaalne kolmemõõtmeline mudel, muutes hulknurkasid, servasid ja tippe. Tulemust nimetatakse 3D-mudeliks. 3D-modelleeritakse selleks ettenähtud arvutiprogrammidega. Üks tavalisem viis 3D-mudelite loomiseks on muuta lihtsat objekti (nt kera või kuupi), tehes sellest uus mudel. 3D-modelleerimist rakendatakse virtuaalses reaalsuses, arvutimängudes, 3D-printimises, turunduses, televisioonis ja kinos, teadus- ja meditsiiniuuringutes, kolmemõõtmelises raalprojekteerimises ja graafikaprogrammides.

3D-printimine on protsess, kus valmistatakse kolmemõõtmeline objekt digitaalsest mudelist. Tihti kasutatakse 3D-printimist mingi toote prototüübi testimiseks. Printimine töötab nii, et aluspinnale valatakse materjal ning kiht kihi haaval kasvatatakse sellest täielik objekt. Materjaliks võivad olla plastik (ABS, PLA või LayWood), metall (alumiiniumi või koobalti derivaadid, roostevaba teras, kuld, hõbe või titaan), keraamilised materjalid, paber või bioloogilised materjalid.

Õpetajate kogemused

3D Creations: Käivitades 3D Creationist äpi, juhendatakse teid, kuidas põhifunktsioonid läbi teha (liigutamine, kujundi mõõtude muutmine jne). „Meile pakutakse põhikujundeid, mille suurusi saame muuta. Üleval servas jooksevad mõõdud, mida saab vajadusel endale pidepunktideks võtta,“ - Jürgo Nooni, Koolielu tööõpetuse ja tehnoloogiaõpetuse ainemoderaator.

Õppurite kogemused

3D Creations: Tõeliselt lihtne programm. Meie õpetasime oma Nutitsirkuse tegevuse juures sellega ise õpetajaid. Õpetajatel oli natuke pusimist, sest nad ei olnud tahvelarvuti kasutamisega veel väga oskuslikud.

Tagasiside

Tagasiside tüüp
{{ error }}
Tagasiside
{{ error }}
{{ error }}
{{ error }}

Seda lehte kaitseb reCAPTCHA ning kehtivad Google'i puutumatusnormid ja kasutustingimused.

Aitäh!

Sinu tagasiside on salvestatud.

ProgeTiigri kogumik

Õpetajatele mõeldud veebipõhisest ProgeTiigri kogumikust leiab vahendeid õppetöös rakendamiseks. Sobivad vahendid saab õpetaja kätte filtreerimise tööriista kasutades. Materjale leiab järgmistest valdkondadest: programmeerimine, robootika, 3D disain, nutiäpid ja multimeedia. Kogumikus on 102 vahendi kirjeldust ja see täieneb iga-aastaselt.